Levling

Josse är hela tiden på mig för att jag inte gillar att levla och jag inte gör det så mycket. Jag gillar verkligen inte alls att levla, och här är en förklaring så kanske till och med Josse förstår:
 

...Därför att det är så tråkigt, helt enkelt :P Jag spelar inte SSO för att man kan tävla, utan för att umgås med vänner över internet. Jag har inget emot levling, och jag tycker absolut att man ska göra det om man känner att det är viktigt för en, eller om man bara vill. Jag levlar när jag vill, inte annars, för jag gillar inte att tävla så som andra kanske gör. Jag säger inte "man ska inte levla", för det är klart att man ska det om man vill. Men jag vill inte, eller jag tycker i alla fall att man kan ägna sin tid åt roligare saker än just att göra samma lopp dag ut och dag in. Ett exempel: Jag har en halvtimme vid datorn för att jag ska på... tennis sen säger vi. Vad använder jag tiden till? Att umgås med vänner och med min klubb eller att levla för att vara bäst och snabbast? Olika människor värderar olika saker olika högt och kanske också vid olika tillfällen. SSO går inte ut på att levla för mig. Vissa kanske tycker att SSO bara är tävlingar och lopp och levling, men för mig finns det så mycket saker som är mycket viktigare än det i Star Stable. Det sociala till exempel. ALLA ÄR OLIKA. 

Så: Såklart man kan levla om man vill, såklart man kan strunta i att levla om man nu vill det. SJÄLVKLART. Man tycker olika, man vill olika. Alla går inte på forbollsträning på fritiden heller, för man vill kanske använda sin tid till något annat, något som man själv värderar högre

Dålig jämförelse, jag vet det, men det var ett litet exempel. Jag har funderat på det här ett tag, kommit på argument för att Josse tar det här med mig VARENDA EVIGA dag. Så jag tycker: Välj själv vad du vill använda din tid till, och gör det som DU vill göra. 

Jag saknar min Irene så galet mycket? Har ingen hört talas om PÅSKRENAR!?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn

Hejsan! Du har kommit till - ja,ännu en - SSO-blogg, ägandes av Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn, även kallade Kellan den Gulfödde och Josse Skuggstjärna. Vi bloggar är så ofta vi kan om våra åsikter, hästar, nya platser och en massa mer konstiga saker! Du förstår inte vad den här bloggen handlar om?Klicka på "Star Stable Online" i länklistan och läs mer om spelet som är så kul att man kan starta upp en blogg om det! I spelet har vi många hästar, som du kan läsa om i kategorierna med våra hästar, och vi båda är bosatta i Valedale tillsammans med våra respektive hästar! Vi spelar även på svensk server nummer ett, nämligen Air Star. Du får gärna använda och publicera våra texter och bilder om länk ges hit. Mycket av våra bilder och texter kommer även ifrån Star Stables officiella hemsida och tillhör då Star Stable Entertaiment AB. Hoppas att du gillar vad du läser! Enyoy!




RSS 2.0