Nytt projekt

Jag är inte den som avslutar projekt med en gång - Kaileys ankomst till Jorvik har jag bara gjort någon tredjedel på, men work in progress. Nu hade jag inget att gölra och hade tröttnat lite på mig själv, så varför inte skriva från någon annans perspektiv? Josses, alltså.

Jag vaknade till av att en fluga klättrade in i min näsa, och jag nös till.  Jag kliade mig på näsan och tittade upp.

Bussen kändes ännu varmare än den hade känts när jag somnade, och jag blev bara mer och mer illamående. Bussen hade ingen luftkonditionering över huvud taget, och skumpade obehagligt fram över den lilla vägen. Jag hade dragit ner den lilla, illaluktande gardinen över fönstret för att det i alla fall skulle bli lite svalare.

Jag rotade i väskan och fick fram det lilla paketet med åksjuketabletter. Jag tog en och bröt av på mitten, stoppade i munnen och äcklades över den torra tabletten. Jag slängde ner paketet i min väska igen och lutade mig tillbaka med hörlurarna i öronen.

 

”You think you've lost your love. Well, I saw her yesterday, It's you she's thinking of. And she told me what to say”

Jag nynnade med i Beatles-låten och försökte njuta av läget. Jag var på väg till en liten ö där jag skulle stanna i ett par veckor för att gå på ridläger. Problemet var att jag inte hade ridit sen jag var fem år gammal. Woho.

Jag klarade inte av åksjuketablettens hemska, torra smak längre och spottade ut resterna i en bit papper, stoppade in ett tuggummi. Den söta vattenmelonsmaken gav mig kväljningar, men jag tvingade mig själv att fortsätta tugga medan jag såg mig runt i bussen. Stora klungor med hästtjejer satt tillsammans och skvallrade om saker som jag inte brydde mig ett dugg om. Ett fåtal killar, kanske tre stycken, satt utspridda ensamma på olika platser i bussen och spelade på sina mobiltelefoner.

Men en flicka, med brunt hår i hästsvans, satt ensam på ett säte med hörlurar i öronen. Bredvid henne låg en påse Gott och blandat, och då och då sträckte hon ner handen för att ta en bit. Utan att tänka reste jag mig upp och satte mig bredvid henne.

”Hej”, sa jag försiktigt.

Hon drog ur lurarna och pausade sin mp3.

”Hej”, svarade hon sen.

”Vad heter du?” undrade jag. ”Jag heter Josefine i alla fall.”

”Katherine”, svarade den brunhåriga flickan. ”Ska du också på ridläger? Det är klart du ska, varför skulle du annars vara på bussen”, flinade hon när hon kom på sitt misstag.

Jag skrattade också.

”Vad lyssnar du på?” Alltid lika nyfiken.

”Äh, gammal musik”, sa Katherine.

”Säg!”

”She loves you”, svarade hon tillslut. ”Det är…”

”Beatles”, avbröt jag. ”Min favorit.”

”På riktigt?” Katherine såg häpen ut. ”Alla mina vänner lyssnar på house och robotmusik och tycker att det här är gammaldags”, skrattade hon.

”Men det svänger ju!” skojade jag. ”Jag älskar Beatles.”

”Jag med! Fast jag är nog den enda i hela stan. Min kusin tycker att det är stenåldersmusik som Gustav Vasa tillverkade. Logiskt, right?”

”Väldigt.”

Jag pratade lite med Katherine om intressen och det visade sig att hon red fyra gånger i veckan på en medryttarhäst.

”Charlie är världens snällaste”, sa hon drömmande.

”Jag har inte ridit sen jag var fem”, erkände jag. ”På en minishettis som hette Lollipop.”

Katherine rynkade näsan och det såg så kul ut att vi båda började skratta. Men efter ett tag blev Katherine allvarlig.

”Vad är det?”

”Jorvik”, flämtade Katherine.


 

Vem är denna Katherina då?  Jo, jag nämde ju hennes kusin. Denna kusin skriver just nu på denna blogg. Japp, du gissade rätt. Katherine Yellowborn är flickan som Josefine träffar på bussen. Kaileys kusin, alltså :)

//Kellan

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn

Hejsan! Du har kommit till - ja,ännu en - SSO-blogg, ägandes av Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn, även kallade Kellan den Gulfödde och Josse Skuggstjärna. Vi bloggar är så ofta vi kan om våra åsikter, hästar, nya platser och en massa mer konstiga saker! Du förstår inte vad den här bloggen handlar om?Klicka på "Star Stable Online" i länklistan och läs mer om spelet som är så kul att man kan starta upp en blogg om det! I spelet har vi många hästar, som du kan läsa om i kategorierna med våra hästar, och vi båda är bosatta i Valedale tillsammans med våra respektive hästar! Vi spelar även på svensk server nummer ett, nämligen Air Star. Du får gärna använda och publicera våra texter och bilder om länk ges hit. Mycket av våra bilder och texter kommer även ifrån Star Stables officiella hemsida och tillhör då Star Stable Entertaiment AB. Hoppas att du gillar vad du läser! Enyoy!




RSS 2.0