Varför jag INTE vill ha föl till sso!

Kellan har ju skrivit ett inlägg om önskningar och ideer till sso och då handlade ju inlägget om föl, så nu ska ni få höra vad jag tycker om saken och varför jag inte vill ha föl till sso! <vissa tänker ju i samma banor som Kellan men nu ska ni få höra något som kanske får er att ändra åsikt.
 
Vi såg ju Kellans inlägg, komentaren till Esmeralda Silverforces blogg samt hennes inlägg och om ni nu kollade upp Kellans länkar så har ni sett deras åsikter. Men jag håller helt med Esme faktiskt, jag menar priset på hästarna i köpstallet skulle sjunka och allting skulle hamna i obalans, och sen skulle dessutom spelet bli som i två halvor. Om man hade avel i spelet så skulle man behöva skapa speciella saker som skulle göra att det fanns en orginal värld och en avels värld. Det skulle inte funka och kunna leda till att fler slutade spela. Men nu kommer vi till grejen som jag har tänkt på mycket.
 
 
Om man nu kunde avla fram olika hästar och vi säger nu att jag korsar en Arab och en Achahal tekee och jag får fram en Arab som har en borkfärgad och glänsande färg som inte finns i spelet. Ni kanske fattar nu. Om man avlar fram en ras som har en färg som inte går att köpa skulle den bli värd mera och hästarna på marknadens värde skulle sjunka. Och dessutom skulle inte spelet kunna gå ut med nya färger till t.ex. då en Arab eftersom att många spelare redan lyckats avla fram den färgen på den rasen. Då skulle sso inte kunna gå ut med nya färger på hästarna utan istället varje gång dem la till hästar till spelet skulle det behöva vara en ny ras. Det skulle inte funka i längden. Och om man då skulle avla fram hästar som har den färgen av den rasen som redan finns, då tycker jag att det inte finns någon riktig mening med det hela! Visst jag kan förstå att det skulle vara kul att få en bakrund till det hela och själv kunna säga att "Jag har avlat fram den här hästen själv" eller "Aa det här är mamman till en av mina hästar". Det skulle vara roligt men det finns också en risk för att det blir lite för oseriösa prat i Jorvik som t.ex. Den här hästens pappa har simmat över hela Oceanen eller något sånt. Dessutom skulle det bli välldigt mycket skryt och jag värkligen avskyr folk som skryter! Därför anser jag att det vore bäst om det alldrig kom föl till sso.
 

 
Jaa, det här var min åsikt och jag undrar nu om ni har ändrat eran om detta. Jag vet i alla fall att dem som läste Esmes blogg ändrade sina, i alla fall dem flästa av dem.

 
 
// Josse


Kommentarer
Postat av: Kailey Yellowborn, ägare

Så kan man tänka, och jag håller med till viss del, det låter rimligt måste jag säga.

Men om man skulle göra så att man inte kunde fixa fram nya färger? Eller inte kunna korsa raser? Jag vet inte, men hellre få föl och inte behöva ha det så avancerat (då tänker jag på korsningar, nya färger osv.) än att inte få det?

Jag håller fast vid min åsikt, men jag inser att man kan se på ett annat sätt också, mm.

Min åsikt var det, jepp.

//Kellan

2015-01-22 @ 20:42:47
URL: http://jaileystarstable.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn

Hejsan! Du har kommit till - ja,ännu en - SSO-blogg, ägandes av Josefine Shadowstar och Kailey Yellowborn, även kallade Kellan den Gulfödde och Josse Skuggstjärna. Vi bloggar är så ofta vi kan om våra åsikter, hästar, nya platser och en massa mer konstiga saker! Du förstår inte vad den här bloggen handlar om?Klicka på "Star Stable Online" i länklistan och läs mer om spelet som är så kul att man kan starta upp en blogg om det! I spelet har vi många hästar, som du kan läsa om i kategorierna med våra hästar, och vi båda är bosatta i Valedale tillsammans med våra respektive hästar! Vi spelar även på svensk server nummer ett, nämligen Air Star. Du får gärna använda och publicera våra texter och bilder om länk ges hit. Mycket av våra bilder och texter kommer även ifrån Star Stables officiella hemsida och tillhör då Star Stable Entertaiment AB. Hoppas att du gillar vad du läser! Enyoy!




RSS 2.0